Friday, April 25, 2014

Tagged Under: , , ,

Luahan Cinta: Masalah Cinta

Share

Luahan Cinta: Masalah Cinta

Label: info cinta, tentang cinta, masalah cinta, cinta monyet, cinta remaja, apa itu cinta, cinta suami orang, cinta isteri orang, cinta Allah, cinta Islam, cinta tanahair, cinta ibubapa, cinta kerja, cinta awek, cintan, cintun, cinta seks, cinta duit, chinta, cecinta, cintachanduri, cinta jarak jauh, cinta terlarang
 
Artikel ini adalah luahan hati yang diterima di emel kami dan dijawab oleh Pakar Cinta. Jika anda mempunyai masalah dalam percintaan/perhubungan jangan segan-silu untuk menghubungi Pakar Cinta disini. Pakar Cinta sedia cuba mendengar luahan yang terbuku di hati anda dan membantu memberikan pendapat untuk setiap masalah anda :)

Nama saya june. Saya ada sedikit masalah yang nak di kongsikan bersama. Saya kira semuanya bermula dari saya sendiri. Sekarang saya mempunyai masalah dengan pasangan saya. Saya tak pasti sama ada apa yang berlaku benar atau tidak. Saya dengan pakwe saya sekarang sudah tak seperti dahulu. Dia dah jarang menghubungi saya @ hantar sms kepada saya. Sekarang ni, saya lah yang kerap menghubungi dia dan hantar text kepada dia. Dia memang tak pernah membalas pesanan nringkas saya. Alasannya, dia sibuk, futsal tak pun keluar dengan keluarga. Jarak membuatkan keadaan makin sukar bagi saya. Baru-baru ini, saya ada berhubung dengan pakwe saya. dia angkat kol saya & ada balas sms masa raya haji.Lepas dari tu dia pulang ke kelantan, lebih kurang 2 minggu saya kol dia dia tak angkat. Baru-baru ni, saya kol dia, dia kata dia dah beli phone baru. Tapi keadaan tetap sama. Dia ta pernah kol saya mahupun sms. Tapi saya cekalkan hati dengan menghubungi dia. Sebab saya sayang dekat dia. Walaupun sebelum ni, saya bnayak melukai hati dia. 

Saya akui saya pernah menduakan dia secara diam-diam. Tapi sekarang saya sedar yang saya perlukan dia dalam hidup saya & saya mencintai dia. Saya pernah tanya pada dia, dia sayang saya @ tidak. tapi dia enggan menjawab. Yang dia mampu bagitahu saya, tunggu dia dapat kerja di KL baru dia jawab soalan saya. Alasan dia, dia tak nak nanti ada sahaja benda yang tidak kena. Sebagai seorang perempuan, saya punya harga diri. Bila dia melayan saya sedemikian, saya rasa betapa redah harga diri saya. Tapi di sebabkan saya yakin dia lah untuk saya, saya tetap menghubungi dia. Walaupun keadaan sudah tak seperti dulu. 

Sekarang ni dia ada d KL, katanya nak beli barang kawen untuk adik dia yang sudah lama bertunang. Tapi saya tak tahu sama ada saya dapat @ tidak jumpa dia. Saya takut bila dah tiba masa, dia tak dapat jumpa saya. Saya tetap menunggu kerana dia pernah menyatakan hasrat yang dia nak jumpa saya. Saya tetap menunggu sebab dia masih angkat panggilan saya. Saya tetap menunggu sebab saya sangat mencintai dia. Saya perlukan ZONCINTA memberi pendapat kepada saya apa yang patut saya lakukan. Saya rasa sungguh terseksa sekarang ni. Saya perlu tahu sama ada dia masih sayang saya atau tidak. Saya tak nak dia hanya memberi harapan kepada saya yang kononnya dia mencintai saya tetapi dia hanya nak balas dendam. Harap INFO CINTA dapat memberi pendapat. - June

-------------------------------------------

Hai June,

Berdasarkan apa yang you sebutkan itu I agak risau sebenarnya. Sorry to say, tetapi tidak menjawab telefon, berbohong dan mengelak daripada bertemu adalah antara indikator negatif dalam sesebuah relationship. Ya, mungkin si dia ada menelefon anda sekali-sekala tapi adakah ianya ikhlas atau terpaksa dan sekadar menghilangkan boring semata-mata?

Sekarang, tak kiralah sama ada you atau dia yang salah, you kena persoalkan diri you dahulu mengapa si dia mula menjauhi you. Adakah kerana si dia dah tahu you menduakan dia suatu ketika dahulu? Atau sikap you yang kurang memahami situasi si dia?

For the time being, all you need is confronting with him. Bersemuka. Cuba cari masa yang sesuai untuk you bertemu dengannya tak kiralah walau sekejap mana. You kena akui apa kecurangan you dahulu, dan luahkan isihati you yang you tanggung selama ini atas kelakuannya yang acuh tak acuh. Serta di situ jugalah you dapat menilai si dia itu secara lebih tepat lagi. Daripada percakapannya, bahasa tubuh dan pancaran matanya, you akan dapat meneka adakah si dia benar-benar jujur atau sebaliknya.

Kuatkan semangat, jangan merasa rendah diri kerana diperlakukan sebegini. Sebaliknya dongak ke hadapan dan tunjukkan bahawa you juga punya kekuatan untuk memperjuangkan hak you sebagai wanita, pengorbanan you, dan cinta you…

0 comments:

Post a Comment

Need an Invite?

Want to attend the wedding event? Be our guest, give us a message.

Name Email * Message *

Our Location